2.6.09

11872



طبعا كالعادة لازم أقولكم معلش اني بقالي مده ما باكتبش و اقولكم اننا كان طالع عيننا في الفترة اللي فاتت ، و اقعد اجيب الحجة ورا اختها عشان نصعب عليكوا و تسيبولنا تعليق وانتوا طالعين تواسونا بيه ، لكن انا حافكس لكل الكلام ده و حاقولكم ان انا اتبسطت اوي النهارده لما فتحت تهييسة ، بعد مدة الامتحانات و زنقتها ، و اللي - الحمد لله - الكمبيوتر كان فيه بعافية ، كانه كان بيقوللي كفايه كده لاحسن حاتلبس ، المهم ان انا اتبسطت اوي لما بابص و لقيت في عداد الزوار الرقم الطويل ده 11872 و ياي على مشاعري ، يعني انا عمري ما كنت افترض ان خمسة ستة ممكن يقروا اللي انا باكتبه ده ، و لا كنت اتصور .. طبعا انا مش باكتب لوحدي ، لكن القاريء مجبر يقرالي انا كمان ، خصوصا ان انا الوحيد اللي بيعرف ينفخ عليه صح و يخليه يقعد يقرا مده من غير ما يفهم حاجة و بعدين يتغاظ مني و يدعي عليا .. المهم للمرة التانية ان انا ما كنتش اتصور ان قراء تهييسة حيوصلوا العدد ده ، و اللي بجد اشكحني معنويا و نفسيا و تهييسيا لدرجة اني بافكر اجيب ورق صنفرة و اصنفر مركز الابداع اللي صدا عندي .. و ارجع اكتب تاني - سامعك ياللي هناك بتقول و ليه بس كده يارب ، ما كنا مرتاحين - لكن انا برده استغربت و احتارت قملتي ليه لو عدينا التعليقات مش حتعدي ال200 نصهم بتوعنا احنا ، فهل ياترى السبب ان كتابتنا - او على الاقل كتاباتي- مملة للدرجة دي ، و لا هو الكسل الطبيعي اللي بتتزايد معدلاته و حتعدي نسبة العنوسة ، و لا ايه بالظبط .. انا بجد نفسي احس بالمردود .. يعني المفرود اننا بنكتب و انتم كتر الف خيركم بتقروا ، المفرود كده تسيبولنا رد ، لو احنا ماشيين صح شجعونا ، لو مشينا في المخالف وقفونا ، قيمونا سلبا و ايجابا ، بحيث اننا نرتقي بمستوى اللي بنكتبه مش ننحدر بيه ، او على الاقل نلاقي دافع يخليني العب صوابعي على زراير الكيبورد كده و اشخبطلي كام شخبوطة ..
برده كنت عاوز اقول ان اننا زي ما بالومكم ، باعتذرلكم في الحقيقة عن حاجات كتير اوي كنت بدأتها و وعدت انها حتبقى سلاسل و اختفت مع الزمان ، بدءا من الذهب الاحمر اللي ريق الدايخ نشف عشان اكملها و انا برده مديها طناش و الراجل ذوق و مستحملني ، لحد القناه 378 و غيرها من الحاجات اللي كنت قلت اني حاعملها و ما عملتهاش - و ده بيأكد موضوع انا هجاص اللي كنت حكيتلكم عنه - و ان شاء الله احاول ارجع للمود تاني و اكتب و اكمل اللي انقطع ، يارب يعييني و يعينكم و تستحملوني ..
اه .. لأ مش ضهري ، انا اقصد نسيت اقولكم ان انتوا واحشيني ،و الكتابة واحشاني ، بس المشكلة ان القاريء زي البنت الحلوة ، لازم تعاكسه باحسن ما عندك ، و في الحقيقة انا خايف اني اكتب ما اقولس احسن ما عندي ...
كفاية كده عشان انا لسه باصلح الكمبيوتر ربنا يهديه ، و بعدين احنا اجازتنا بدأت لأول مرة تاريخيا بدري .. حبيت بس اقلكم ان ممكن اي تهييس زيادة يبقى من اعراض عدم التصديق انني مخلص مع اختي اللي في سنة خامسة في نفس الوقت .. يلا حسن الختام سلام .





هناك 10 تعليقات:

Unknown يقول...

انتو تحفة
بجد تحفة والله ودمكوا خفيف وكتابتكوا حلوة اوى

هظبطكوا تعليقات ولا يهمك يا دكتور

Unknown يقول...

يللا ان شلله محد حوش اهو تعليق تانى

عدوا الجمايل

Unknown يقول...

ايه دة هو انا هنا لوحدى؟؟؟

طب ينفع اتنطط شوية بقى واجرى والعب وكدة؟؟

Unknown يقول...

خلاص متزعقوش مش هتنطط لحسن حاجة تتكسر

خلاااااااااااااص همشى بالذوق

سلام

Unknown يقول...

طب قبل ما امشى

بما ان عندكوا اجازة يبقى فى بوستات بالهبل وللا ايييييييييييه؟؟؟

اتمنى تكون الاجابة اه

سلام بقى المرة دى بجد

غير معرف يقول...

الله يخليكي يا ست إنجي .. براحتك يعني إجري و زأططي زي ما أنت عايزة، البيت بيتك و التهييس تهييسنا كلنا :)) ..

أما بالنسبة للبوستات الجديدة .. إحنا قلبنا عليكوا ليس إلا، فمش حننزل بكل تقلنا لاحسن كده يبقي خطر ..

بس إن شاء الله الشغل التقيل جاي .. قولي يا رب ..

Unknown يقول...

هههههههههههههه....
والله انا تخضيت اما لقيت 6 تعليقات فى يوم...قلت ايه دة ... دة انت سرك باتع يا حبيبة .....على طول كدة الناس استجابت ......

يلا يا باشا..عود حميد
:D:D

MaNoOoSh يقول...

جمدا لله على السلامة من الامتحانات وسنينها

والله انت كنت بتصعب عليا من اللى بتكتبه عن كلية الطب دة يا دكترة والله
ههههههههههههههه

بس يللا بقى بما ان الامتحانات خلصت عايزين بوستات اخر تهييس

والنعمة احسن حاجة فى الدنيا التهييس.

ايمان مجدى يقول...

بما انكم كاتبن اطربنا بتعليقك احب اقول
يالييييييييييييل ...احم قصدى المدونة جامدة جدااااوبوستاتكم كلها حلوة اوى
وبعدين كلية الطب اللى تعباكم خلتكم تخلصوا بدرى اهو قبل ناس كتير ( حسد وحقد علنى )

نزلوا بوستات كتير حتى لو كل يوم واحنا هنقراها
دمتم مهيسين دوما
وعاشت مصر مهيسة كويسة
والله يوفقكم لما فيه الخير للامة
:)))
تحياتى

SKOBL- Little Lazy Me يقول...

شكرا لكل من علق .. شكرا لا يحصيه هياس ، بجد اديتونا امل .. ان شاء الله ربنا يسهل و تفتح حنفيات التهييس من وسع و نغرقكم هياس

Related Posts with Thumbnails
 
Share
ShareSidebar