28.7.08

الى المدونين الكســــالى

تسميها ايه ؟؟ تسميها ايه؟؟ اه .. حنسميها حالة كسل تدويني ، ايوه .. أنا في الحقيقة متغاظ ايوه زعلان ايوه متضايق ايوه .. أنا كنت أحد سعداء الحظ لأني كنت من أول الناس اللي خلصوا.. و ده دايما مزدوج المعايير ، لأننا أقل الناس وقتا قبل الامتحانات .. على العموم انسوا كل ده .. ده كلام فشنك مالوش لازمة .. المهم اني خلصت و يوم ولا اتنين و رحت أصيف .. أيون .. صيفت يعني ميه و هوا و وجه حسن .. مش انت يا حسن .. مشيها وجوه حسناء بس انتم عارفين صاحبكم .. غض بصر .. يعني مش أوي بس أدينا بنحاول و لكن لأننا سافرنا مبكرا فقد استمتعت بالماء و الهواء و لم يكن هناك وجود للوجوه الحسناء .. برضه مش هو ده موضوعنا ، امال ايه .. بعد ما رجعت شغلت الكمبيوتر و قلت أشوف تهييسة و عامل في حسابي خمس ست ساعات عشان ألحق أقرا المواضيع اللي اتكركبت .. و اخ يا نفوخي .. ولا موضوع جديد .. و الله كنت ناوي أحط موضوع استخصرته _ مش في القراء_ بس في الزملاء المونين ..و ما حدش يقوللي كلهم راحوا يصيفوا ! .. المهم قلت مش مهم .. اهه تلاقي لسه شوية منهم في امتحانات و أخواتها .. لكن هوب استنيت اسبوع ولا حد و حتى الان كل الزملاء كسلانين .. و جايز عايزين حد يزقهم ما عدا الدائخ اللي انا باقوله استمر يا جابر بخاطري و خاطر القراء الغلابة .. انما الناس التانية دول كسلانين و اخي و اخصن عليهم - ايوه أخصن و هي اخص منونة - حتى الاخ اللي انضمنلنا مؤخرا و قعد قرفني دخلني ابعتلي دعوة و لا كتب ولا كلمة .. و الله أنا عندي حاجات كتيرة كنت كاتبها قبل كده كان منها تحت المطر و من كتر الكسلانين هنا أصابتني حالة من الكسل لأصبح مثل رفاقي الاعزاء كسلان تدوينيا أو مدون كسلان .. و العجيب اني فريت بعض المدونات اللي كنت متعود أزورها و اللي افتكرتهم لأني غيت ويندوز و بالتالي كل نمر الحبايب ضاعت لاحظت ان الحالة منتشرة بلوجريا و ليس على مستوى تهييسة فياترى ده من الحر و لا لسه بيصيفوا ولا كل الناس كمبيوتراتها بايظة زيي ولا هي مجرد حالة من الكسل التدويني .. كل مدون يوصل هنا يقول معايا : أعوذ بالله من الكسل .. أعوذ بالله من الكسل .. أعوذ بالله من الكسل .. و يروح يمسك كيبورده و يكتب موضوع يعمر النفوخ و ييجي يسيبلي لينك هنا في الردود والا تلاتة بالله العظيم - مش بتتقال كده برضه؟؟- لأكون فايت البلوج و أروح أنام و ما اكتبش تاني خالص و انتم عارفين ماحدش خسران هنا غيري .. غيركم .. غيرنا .. غيرهم .. مش مهم المهم ان في ناس خسرانه .. و اللهم قد أعذر من أنذر .. يا كسلان انت و هو .. قوم و اكتب .. ما سمعتش الشاعر اللي قال
يا ماسك كيبوردك و نازل في البلوج تدون
قلبي من حبك يا منيل خلاص اتجنن
قاسي في بعدك ادخل الاقيش مواضيع
ايه غيرك ما كنت زمان حنين
و هيييييييييييييييييييييييييه

امضاء/ اللي لو ما كتبتوش حتصيبه حالة حزن و حيسمع دقيقة حداد المدون الكسلان أنا





هناك 5 تعليقات:

المـــفـــــــقــــــــوعـــــة مــرارتـهــا يقول...

بس بلاش الزوغطة وحياة كيبوردك
انا كمان عندي كسل بيغذيه حرارة الجو
ياعم ده الكمبيوتر بيبخ حرارة لوحده انا بابقي قاعدة وحاسة انه ناقصله تكة ويدخن مني ولا نافع معاه مروحة ولا غيره
واضح ان الشتا احسن برضه

butterfly يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
Empress appy يقول...

هى مش حاله كسل قد ما هى محباطات نفساويه ايووووون مشيهيا محباطات زى ما بقول لك كده
علشان الاحداث والاستمحانات
واغفر لهم بقى

Unknown يقول...

والله يا عم سكوبل ... أنا حصلالى حالة من سدة النفس ناحية التدوين.... حاجة كدة متتفهمش .... بس أوعدك أنى حاكتب قريب........ خللى بالك ..... الرد اللى انت كتبته فى "ضد الالحاد" .... اثار ردود فعل غاضبة .... خش وشوف انت هببت اية

غير معرف يقول...

و الله القصة الجديدة لسة ببتطبخ و دي حتبقي تدويناتي الجاية إن شاء الله .. و بعدين يا عم سكوبل ما كملتش الذهب الأحمر ليه .. ما أنا نهيت الفصل الأول و عاوزك تبدأ في الفصل التاني .. ماشي ؟

سلام

Related Posts with Thumbnails
 
Share
ShareSidebar