15.10.07

سنعــــــــــــود

علشان نكون مع بعض في الصورة .. من أولها كده لو مصدقني اقرا الكلام الجاي و لو مش مصدقني يبقى معلش .. احنا بنتكلم سوبر.
الضرائب مصلحتك أولا ؛لأن المال الكتير يفسد الأخلاق و احنا كده بنقشوطك أولا بأول فيادوب يبقى همك تاكل عيش من الفرن و تشرب ميهو لاتفكر في خلاعة و لا فسق و لا مجون .. و أهو برضه مصلحتك ما الحصيلة بتزيد و بطل نفسنة علشان الفلوس من جيوبنا بتطير على فين .. على خزنة الضرائب و هما مش حيقفلوا باب الخزنة !
مصلحتك أولا لأننا هنبني بيها قرى سياحية و منتجعات و نعملنا هرمين تلاتة جداد كده بس نغطيهم سيراميكو لا بورسلين و لا هما الفراعنه كانوا فهلويين عننا ؟؟ و السياحة حتزيد بس انت تبطل تتف في النيل و تبطل تحرش بالسائحاتتت و تبطل تبيع كباية ماية النيل بـ ( وان هاندرد ) علشان السياحة خير لينا كلنا و مش عايزين السياح يتبخروا لأحسن يقولوا عندنا أسلحة سياحة شاملة و .. أنتم عارفين.. حيبقى كلابيشو مع هيثم
و عفوا لكل واحد اسمه هيثم بس ما حدش قالك تخنصر في الفواتيرو تقولي الاهم من الشغل التظبيط و ان جيل جلاجيلو ده فن التثبيت لان الائرة حتلف تلف لحد ما أدوخ و دماغي تصدع و ما أعرفش أوصل لقرار في موضوع القطر.. ما هو ممكن أستنى أما أشوف هل فعلا اللي ركب القطر فلح و اللي فاتوا القطر لأ .. بس يا خوفي لأحاول ألحق القطر و هو بيمشي أقع تحته و القطر يفرمني و يقطعني ستماية و سبعة و خمسين حتة .. أو أروح يجي بتاع المصنع يقولي : طب مين ده انتوا بورتو ( بورتم) و كأني في بورتو مارينا و أقوى سباق و الباور رينجرز و النينجا ترتلز أيام ما كان الكرتون في عزو .. ننه عالحجر ماما تهزه .. و انجغه انجغه يا كلبوظة يا صغير يا ابن المحظوظة .. و مسابقة الرقم الذهبي أتصل باربع أصفار زيرويين صفر و نص و انت تكسب .. اتصلت السنه اللي فاتت حتكسب السنادي من غير سحوبات ولا دياولو ... يعني انت كسيب كسيب .. لأننا في منصور بنشيلك بس بلاش انت تغيظظ في العيال علشان دول أحباب الله و يلا يا أهلاوية يلا يا زمالكاوية دي البلد بتتحرك و يا خوفي يا رعبي يا هلعي يا ابتئاسي يا مظلم احساسي لنصحى فيوم نلاقي مصر اتحركت تحت شويه بقينا في غينيا ولا يمين حبتين بقينا في الصين و ساعتها مش حينفعنا لا ضحك ولا بكا لأن الشعب الصيني محب للعمل لكن احنا و ان كنا بناة المستقبل فاننا أناتيخ اليوم و رايقين طحن .. و الروقان ده بقى مخصوص علشان العصير الطعم ده للرايقين بس و انت رايق .. و أنا فودافون .. و دول عيلة البسيوني .. و بسيوني ولا تنسوني ؛ لأني و أنا وحيد كأنني اتضربت بالرصاص ، و بعدين فيه سين و جيم .. و من أطلق الرصاص على كاتب المقال ؟؟ لأا مش أنا ده هو و بلاش نلبس بعضنا العمة علشان احنا لينا في البلد دي رؤية و معلش ... احنا اتكلمنا سوبر .





هناك تعليق واحد:

غير معرف يقول...

حد يفهمني إيه اللي بيحصل بالظبط في البتاع المكتوب ده !

Related Posts with Thumbnails
 
Share
ShareSidebar