27.4.08

جهاز ضغط و سماعة - الحلقة الخامسة

نعاود الاتصال في هذا الموضوع لانه حصل في هذة الايام ولابد ان تروا بعينيكم النظام والتحضر اللي في كلية طب الاسكندرية مما دفع احد الطلاب الى التفكير في الانتحار

كان عندنا مراجعة في سيكشن الاناتومي ( التشريح ) للدفعة كلها ...روحنا في الميعاد واذ الميعاد يتأجل ساعتين فانتظرنا وبعدين دخلنا السيكشن وبعد شوية قولولنا اطلعوا السكشن اللي فوق ... وبعد شويتين انزلوا تاني ... وبعد تلت شويات اطلعوا تاني ... وقضينا اليوم طلوعا ونزولا وفي الاخرمشينا من غير من شوف حاجة اصل اساسا المراجعة كانت عن المخ وكانت الدفعة هتشوف على مخ واحد ..تخيل المنظر











ودي الصورة اللي الراجل زهق وطهق من عيشته

انا حبيت اوريكوا جزء من النظام اللي في الكلية عشان تبقوا في الصورة معانا

وناسف لقطع الانقطاع ...................... نعاود الانقطاع ثانية





هناك 16 تعليقًا:

Khadieja Eshra يقول...

نأسف لقطع الانقطاع "عجبتنى قوى"
ربنا يكون ف عونكوا بجد بس حلو الفاصل اللى بين الانقطاع و الانقطاع سلام

Zika يقول...

ربنا يعينكوا في الكليه اللي حاسس انها كلها ناس عندها 30 40 سنه دي
شدوا حليكما
:D
انا اول مره اجل هنا
وهبقي اجي تاني
تحياتي

Unknown يقول...

جميلة او\ى يا مزاجنجى .... وشكرا على الدخول يا زيكس .... نورت المدونة ويا رب نشوفك على طول

mostafa rayan يقول...

الله يعينكوا بجد

كاميليا بهاء الدين يقول...

ههههههههه

يارب اللى ما يعلق تيجى له زغطة؟؟؟
........

انتو بتجمعوا عيانين من دلوقت؟؟

طيب هاتعملوا فينا ايه لما تتخرجوا؟؟

بس حقيقى

ربنا معاكم

حاجة تحزن بجد
اه لو تشوف طلاب العلم هنا بيتعاملوا ازاى
ملوك ،، وكأنهم فاتحين مدن المستقبل القادم
وهم فعلا كده

ربنا يوفقكم يارب

تحياتى

Empress appy يقول...

ههههههههه يا عينى عليكوا دى ولا طابور الجمعيه معلش
ربنا يقويكوا

غير معرف يقول...

ياعم كويس ان الدفعة كلها على مخ واحد انت عارف كيلو المخ بكام النهاردة
وبعدين اهم حاجة السلطة وواضح ان دى عندكوا منها فى الكلية زى عندنا بالظبط كتيرررررررررر منها

عروسة ننوسة يقول...

هو ده النظام فى الجامعة واذا كان عاجبك....المهم انت لك عندى تاج تعالى خده

dawar يقول...

ممكن اعرف الاستايل بتاع المدونة منين ىنى ادور على واحد مثله متحرك لى زمن برجاء الافادة

الحفار يقول...

اتمنى لكى التوفيق بحياتك العمليه
يالة شدى حيلك علشان تنفعينا وتنفعى بلدك بس الفيزيتا انا مش عارف لما بتتخرجوا بتعملوا كده فينا لييه
المهم اطلب خدمه ارجو الاستايل المتحرك للمدونة لو تعطينى اسم الموقع اكون شاكر ليكى

انا منتظر اهه جنب الكمبيوتر

mazagangy يقول...

يا جماعة شكرا على تعليقاتكم وبارجوكم ان تكون التعليقات خاصة بالموضوع
صحيح ان دي مدونة هياس بس ياريت تهيسوا مع الموضوع بلاش هياس في اي حاجة تانية واي حد عنده موضوع هياس عايز ينشره عندنا يقوووووووول
وياريت يا gannah توضحي قصدك شوية وشكرااااااااااااااا

tamer.sala7 يقول...

قطتعتو الانقطاع قطيعة

خواطر رئيس شاب يقول...

قطع الانقطاع ومعاودة الانقطاع


انا كنت منقطع عن المدونة دى بس قولت اقطع الانقطاع وافضل قاطع الانقطاع

تحياتى

rtrcbh يقول...

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
آخى الكريم
لما أراك لم تشارك معنا فى حملتك إلى الآن ؟
أخي العزيز : هي حملتك هي لغتك ولغتي أذا لم نحافظ عليها نحن ونعمل على نشرها فمن يفعل ذلك ؟؟
أنا لا ادعوا إلى المثالية فى استخدام اللغة والأمر مفصل بالموضوع بالمدونة
وهى ليست دعوا لفرض قيود على كيفية التعبير عن الرأي فلك مطلق الحرية في هذا
أخي الحبيب أن مشاركتك في هذه الحملة سوف يكون احد أسباب نجاحها ونشر لغتك
ندعوا الى الاعتزاز بلغتنا ..أعلم انك تعتز بها ولكنى أدعوك الآن إلى نشر الأمر بين كل من تعرف وكل زوار مدونتك التي تدون بها وكل المنتديات التي تشارك بها
إلا أذا كنت غير مقتنع بالفكرة والحملة فلك مطلق الحرية في هذا واعتذر أذا كنت أطالت عليك
والسلام عليكم

غير معرف يقول...

ياللهوي على الزحمه :D
الحقيقه انا مو في كلية الطب لكني في علوم طبيه مختبرات وتحاليل والسمستر هذا جتنا دكتوره من مصر تدرس ( هيستولجي ) كانت تعطي في الاسكندريه اتوقع بس مو عارفه اي جامعه
احنا الدفعه 40 طالبه وكل شوي نشكي من الزحمه في اللاب ( اللابات عندنا صغيره ) فتقعد تقول انتوو ما شفتووش مصر عاملين هناك ازااي !
انا كنت بدي شعبه فيها 400 طالب :| وجايين تقولوا لي زحمه ؟
صاحباتي في كليةالطب دفعتهم 90 بنت طالبه :) ويعانون برضه من الزحمه على الجثه في المشرحه , والحل انهم قسموهم لفترات وزادو ساعات الاناتومي عشان ياخذو وقت اكثر في المشرحه
المفيد : لاااا لليأس والانتحار وزي ما قالت ماما نور :p بكرا الشمس حتطلع بكرااا
p.s لا تطول علينا بالانقطاع ;)

mohammed alsha3r يقول...

ربنا معاكم والله

Related Posts with Thumbnails
 
Share
ShareSidebar